Ogar 200 jest dwuosobowym pojazdem wyposażonym w silnik pojemności 49,9 cm³ Jawa typ 223 produkcji czechosłowackiej.
Produkcję tego motoroweru Zakłady Rowerowe Romet prowadziły w latach 1983-1985. Konstrukcja została oparta na modelu Romet 50 T-3 wyposażonego w silnik produkcji Zakładów Metalowych Dezamet typu 019, którego produkcję wstrzymano.
Wobec dużego popytu w Polsce na motorowery dwuosobowe i braku odpowiedniego polskiego silnika, do produkcji motorowerów dwuosobowych zastosowano silnik Jawa 223, z poziomym cylindrem. Dostosowano konstrukcję ramy i innych elementów do tego silnika. Nieco ulepszonym modelem był Ogar 201, produkowany w latach 1985-1990, w którym zastosowano tylne amortyzatory z tłumieniem olejowym[1]. Ogar 200 - dane techniczne [edytuj]
* Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem * Typ silnika - Jawa 223 * Pojemność - 49,9 cm³ * Moc nominalna - 2 KM przy 4500 obr./min * Stopień sprężania - 9,5 * Gaźnik - JIKOV 2917 PSb * Skrzynia biegów - trzybiegowa * Instalacja elektryczna - 6V - 20W * Świeca zapłonowa - F80 Iskra * Masa w stanie suchym - 60 kg * Zużycie paliwa - 3 l/100 km * Pojemność zbiornika - 9 l * Rezerwa - 1l * Prędkość maksymalna - 50 km/h
|