Nazwa forum

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2010-12-06 16:16:37

danio299

Administrator

Zarejestrowany: 2010-09-26
Posty: 6
Punktów :   

komar

ani pojazd dla mas [edytuj]

Pojazd ten z założenia miał być prostym i tanim pojazdem co było przyczyną jego dużej popularności. Jednak do dzisiaj przetrwało niewiele egzemplarzy tych motorowerów.
Ewolucja konstrukcji Komara [edytuj]

W ciągu lat produkcji konstrukcja Komara zmieniła się znacznie:

    * model 230, w którym zastosowano silnik typu SM02, gaźnik z centralnie umieszczonym pływakiem, ramę jednorurową, tylne zawieszenie sztywne, przedni krótki wahacz pchany
    * modele: 231, 232 (nowy silnik serii S38)
    * modele: 2320, 2328 (model 2328 ze sprzęgłem odśrodkowym i jednobiegową skrzynią biegów)
    * model 2330 (nowa rama o konstrukcji rurowo-tłoczonej i zawieszenie tylne amortyzowane przez dwa teleskopy sprężynowe)
    * model 2338 (sprzęgło odśrodkowe i jednobiegowa skrzynia biegów)
    * model 2350 (brak pedałów, hamulec uruchamiany dźwignią nożną, obudowa lampy przedniej plastikowa
    * model 2360 (wersja sport – z importowaną włoską kanapą, płaską kierownicą i sportowym bakiem)
    * model 2361 (wersja sport – kanapa produkcji polskiej)
    * model 2351 (teleskopowy widelec przedni i nowa obudowa lampy przedniej)
    * model 2352 (zmiany takie jak w przypadku poprzednich modeli oraz nowy silnik tzw. "kwadraciak" typu 017 różniący się od S38 nowymi karterami i cylindrem), który w rezultacie wszystkich zmian dokonywanych na poprzednich modelach różnił się znacznie od swojego pierwowzoru – modelu 230.
    * model 2352 W (zastosowano silnik "kwadraciak" w wersji 023 wyposażony w nożny mechanizm zmiany biegów)

Komar 2350
ZZR Komar 2330 z 1970 roku
Niektóre dane techniczne motorowerów wyposażonych w silniki S38 [edytuj]

    * Moc maksymalna: 1,4 KM przy 4000 obr./min.
    * Moment maksymalny: 2,8 Nm przy 2750 obr./min.
    * Liczba przełożeń: 2
    * Instalacja elektryczna: 6V 20W
    * Ciężar motoroweru: 45 kg do 50 kg (w zależności od modelu)
    * Spalanie: 1,8 do 2,0 l/100 km
    * Prędkość maksymalna: 40 km/h według danych producenta


    * Silnik o cyklu pracy dwusuwowym z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem
    * Średnica cylindra: 38 mm
    * Skok tłoka: 44 mm
    * Pojemność skokowa: 49,8 cm³
    * Stopień sprężania: 6,5
    * Sprzęgło: dwutarczowe mokre
    * Ilość biegów: 2
    * Gaźniki: serii GM-12 (średnica gardzieli 12mm)
    * Przełożenia w skrzyni: I-3,08, II-1,68(model MR-230), I-1,68, II-1,00(model MR-231), I-1,92, II-1,00(model MR-2320), I-1,92, II-1,00(pozostałe modele)
    * Świeca zapłonowa: F80
    * Stosunek mieszanki olej-benzyna (wg instrukcji obsługi): 1:25 (w czasie docierania 1:2

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.lareallife.pun.pl www.speedwaymenager.pun.pl www.politologia2009.pun.pl www.ls-mods-2011.pun.pl www.haxmetin2.pun.pl